- Ota yhteyttä - Sivustosta - Tulostussivu -

LUONTOMATKAILUHANKE
LINKIT

Lähtö reitille (P-alueet)

Harjureitin lähtöpaikoilla on reitin opastaulu. Tulosta itsellesi näiltä sivuilta reittikartta. Sen ja reitillä olevan hyvän opastusviitoituksen avulla Sinun on helppo retkeillä Harjureitillä.

Toimintaloman, Kantolaavun ja Myllylähteen paikoituspaikoilta pääset suoraan seillaisille reitinosille, joissa on geologian, pohjaveden ja harjuluonnon havaintotauluja. Samalla alueella on myös Myllytuvan pohjaveden ja geologia näyttely, Myllylähteen iltavalaistut pitkospuut, lirikaivo, pönttöpuisto, turvekammi, Näköalalaavu, Rajalaavu, Juvankoskilaavu, Luppokota ja Lintutupa.

Mikäli menet vain Isosuolle ja sen pitkospuille, silloin kannattaa valita Isosuon lähtöpaikka.

Vampulan Ulkoilumajalla, Eräveikkojen majalla ja Toimintaloman kohdalla reitinvarressa olevalla käytöstä poistetulla päällystetyllä tienosalla on niin runsaat paikoitustilat että niihin mahtuu aina.

Toimintaloman lähtöpaikka
Säkylästä on matkaa 15 km ja Virttaan suunnasta tultaessa kantatie 41:ltä 7,2 km.

Kartta paikotuslueesta

Kantolaavun lähtöpaikka
Toimintaloman tienhaaran kohdalla Säkylä-Loimaa tien toisella puolen tietä aivan tienvarressa. Kesällä 2006 palaneen Kantolaavun paikalle on tehty pöytiä, katos ja penkkejä tulipaikan ympärille.

Isosuon lähtöpaikka
Toimintalomasta 1,5 km Säkylän suuntaan. Paikoitus on Säkylä-Loimaa tien 213 varressa.
Talvisin paikoituspaluetta hoidetaan vasta sen jälkeen kun Isosuo on jäätynyt ja mahdollistanut hiihtoladun ajon suon ylitse.

Myllylähteen paikoituspaikka
Toimintalomasta 1,3 km Loimaan suuntaan. Paikoitus on tien 213 varressa tien oikealla puolella Oripää-Alastaro kuntarajamerkin kohdalla, josta myös lähtee Myllylähteentie. Paikoitusalueelta voit lähteä suoraan Myllylähteen pitkospuille tai Harjureitille. Pitkospuita voit kiertää lähteen reunaa Myllytuvalle, turvekammille, varaustuvalle ja metsäsaunalle.

Ajo-ohje Myllylähteen paikotusalueelle

Myllytuvan lähtöpaikka
Säkylästä 16,4 km tietä 213 kohtaan josta oikealle lähtee Myllylähteentie. Aja Myllylähteentietä 400 m ja olet Myllytuvan kohdalla olevalla noin 15 auton paikoituspaikalla. Myös linja-auto pääsee kääntymään parilla peruutusliikkeellä. Jos käytät paikannuslaitteita kirjoita tieosoitteeksi Myllylähteentie 40 ja kunnaksi Alastaro.
Myllytuvan ja Myllylähteen vieressä olevalta paikoituspaikalta on alle 100 metrin matka pitkospuille, turvekammille, lähteen ylivirtaaman havaintokohteelle, varaustuvalle ja metsäsaunalle.
Loimaan ja Virttaan suunnasta saavuttaessa on kantatie 41:n risteyksestä on Myllylähteentien risteykseen matkaa noin 6 km kohtaan.

Ajo-ohje Myllytuvan paikotusalueelle

Vampulan Ulkoilumajan lähtöpaikka
Toimintalomasta Virttaan suuntaan noin 1 km, josta lähtee vasemmalle Harjuntie. Aja sitä runsaat 2 km niin ulkoilumajan paikoituspaikka on viitoitettuna vasemmalla.

Virttaan ja Eräveikkojen majan lähtöpaikat
Kantatie 41:n risteyksestä vajaat 2 km Säkylän suuntaan tietä no 213 ja oikealla aivan tienvarressa on Virttaan kylää lähinnä oleva lähtöpaikka. Siitä jatkamalla noin 500 m Säkylän suuntaan on oikealle viitoitettu ajoreitti Eräveikkojen majalle, jossa iso paikoitusalue.